Saturday, February 21, 2015

andai;

hai hakak kembali. seronok bila hakak kembali blogging.
banyak lagi nak kongsi sama, banyak juga nak diluah; tapi, hakak sedar hakak tak cukup ilmu lagi nak menulis untuk orang ramai.
setakat

dear diary, harini bangun pukul 12 so breakfast sekali dengan lunch. itu takpa la kan. emm

tapi dalam menyampai sesuatu tu tak perlu nak tunggu perfect pun. *muhasabah diri*
andai ada ilmu , samaikanlah walau sepatah. insyaAllah, tambah saham sana.

andai tiada tu, rajin lah rajin lah mendengar. jangan selalu nak komplen aje.

andai lah hakak ni alim ulamak, alangkah seronok nya dapat tambah tambah saham,
tapi jalan masih jauh.

andai tak sampai ke tahap itu,

maafkan. minta halal.

andainya tak panjang umur, perdengarkan lah tentang aku dan kaum kerabat ku yang baik sahaja.
doakan aku tenang disana.

baru ni dikejutkan pemergian tok guru kita yang insyaAllah penamatnya yang baik.
teringin juga aku begitu.

tapi takut dengan diri sendiri. andainya belum cukup amalan untuk penamat yang sabiknya.
bukan andaian lagi, memang. cuba kira berapa hari kita pernah tinggal tahajud. atau lagi senang kira berapa hari kita bangun tahajud? Allah.

taktahu kenapa rasa sayu je malam hakak post ni. nak berjenaka pun mungkin tak sampai lima bintang punchline nya.
mungkin hormon. *salahkan hormon*

yalah, tak selalu boleh berjenaka kan. sesekali kena jugak serius. kalau jenaka tentang adab dan adat mampus kau tak baginya bintang oleh dato jalaludin hassan.

apa apalah aku ni. jangan layan.

cuma nak pesan, andai aku tak lagi mampu menaip; kenanglah aku dalam doamu ;)

No comments:

Post a Comment